Mailbox!!!! - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Barbara Smit - WaarBenJij.nu Mailbox!!!! - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Barbara Smit - WaarBenJij.nu

Mailbox!!!!

Door: BarbarainATL

Blijf op de hoogte en volg Barbara

21 Januari 2011 | Verenigde Staten, Atlanta

Ok, laat ik vanaf het begin beginnen….
Het is alweer een tijdje geleden, dus ik zal ff goed nadenken! Het begint met een shooting! Ja….we hebben een real-life search meegemaakt. Ik keek ff naar buiten en zag de straat vol met politieauto’s staan. Schijnt er gewoon een shooting te zijn geweest off-campus! De shooter was nog steeds on the run! 3 helicopters vlogen rond om hem te zoeken, maar daar is uiteindelijk nix uitgekomen. In het begin wisten we niet wat er aan de hand was, maar onze roommate kon ons vertellen dat diegene die door de shooting nog niet overleden was, maar door een ongeluk dat was gebeurd wanneer hij naar het ziekenhuis werd gebracht. Het slachtoffer werd geholpen door iemand die met spoed naar het ziekenhuis wilde rijden, maar die heeft een ongeluk veroorzaakt, waardoor het slachtoffer uiteindelijk is overleden. En dan te bedenken dat het ziekenhuis 100 M verderop was! Hoe erg is dat?! Maar goed…het heeft wel voor sensatie gezorgd en de politie is weer een tijd bezig is geweest! ;)

We hebben ook Martin Luther King Day meegemaakt. Daar verwachten we wel wat van, maar al snel merkte we dat het niet veel was. Er zouden parades met bands rondlopen in de straten achter onze loft, maar het enige wat we hadden gezien was een groepje mensen die achter elkaar liepen en iets van preken opriepen. Niet echt iets voor ons dus! Het regende ook nog die dag, dus we zijn maar weer snel naar binnen gegaan om voor de verandering maar weer eens films te kijken!

Dinsdag was het dan eindelijk de eerste dag dat we onze lessen konden gaan volgen! En deze les was meteen leuk! Het vak is sexuality and sociology. Hierbij wordt er gekeken hoe seks in de maatschappij wordt gebruikt en de geschiedenis ervan. De manier waarop de lerares dit bracht was echt super leuk, dus we weten zeker dat we deze lessen leuk gaan vinden. De volgende dag hadden we andere lessen, maar we kwamen er al snel achter dat het niet echt vakken waren die ons aanspraken en waarbij we echt superveel werk moesten verrichten. Het moet natuurlijk wel leuk blijven hier, dus we zijn meteen op zoek gegaan naar andere vakken die beter bij ons aansloten. Het zijn spaans, language disorders en filosofie geworden. Hierbij denk je….oww….maar 4 vakken! Zo dachten wij ook, maar dat valt zwaar tegen! We moeten voor elk vak 5 papers gaan inleveren en sowieso 4 toetsen maken! Om College te volgen in Amerika moet je dus veel meer doen dan in NL! Dit waren ze waarschijnlijk ‘vergeten’ te zeggen op de Han, dus heel fijn weer! Gelukkig is het nu veel drukker op de campus en krijgen we nu echt het gevoel dat we op een Amerikaanse College zitten. Ik moet zeggen dat ik het nog wel een beetje dolhof vind qua gebouwen, maar gelukkig heb ik Ine naast me die de weg al goed weet! De lokalen zijn hier trouwens klein vergeleken met het aantal mensen dat zij erin willen stoppen! En het tafeltje waarop je moet werken….daar kan geen schrijfblok en een boek op liggen! Alles is hier groot, maar een normale plek waarop je kan werken tijdens je les vinden ze niet nodig! Ik moet wel zeggen dat ik hierdoor wel het gevoel krijg dat ik in een Amerikaans film zit en dat is wel leuk!
Wat niet zo leuk is aan de vakken zijn de boeken! Wat zijn die belachelijk duur! Voor 1 boek Spaans moeten we gewoon $170 dollar uitgeven!!!! Hier kunnen we helaas niet samen mee doen, vanwege een code die we nodig hebben om opdrachten online te kunnen maken. Voor de rest gaan we de boeken delen, want het is echt te gek voor woorden! NL is er nix bij!

Lonneke, Ine en ik zijn ook naar het Hard Rock Cafe geweest en daar hebben we echt super lekker gegeten. Het was erg gezellig en daarbij kregen we een compliment van een serveerster dat we er prachtig uitzagen. Altijd leuk om te horen! ;) So thank you waitress!

Ook hebben we vandaag onze housing moeten betalen, maar dat ging ook zeker niet zo makkelijk! Vorige week hadden we geprobeerd om het over te maken via bankieren, maar na een paar dagen kregen we dit terug, dus helaas! Maar gister keek ik op mijn overzicht en daaruit bleek dat mijn housing toch was betaald! Voor de zekerheid ben ik naar de housing en onze contactpersoon gaan mailen om hier duidelijkheid over te krijgen. Onze contacpersoon had naar de gegeven gekeken en zei dat ik de housing had betaald. Ik helemaal natuurlijk, want dit moest een administratief foutje zijn, want er was nix bij mij afgeschreven, maar we gaan natuurlijk geen slapende honden wakker maken! Wel zijn we gaan pinnen, want de andere meiden moesten natuurlijk ook hun housing betalen en daarbij kon ik ze nu helpen qua geld. Kijk ik in de avond weer op mijn mail en kom tot de ontdekking dat ze erachter zijn gekomen dat ik de housing toch niet had betaald! Balen!!!!! Nu moesten we snel naar de bank, want ze willen alles contact of via creditcard ontvangen, maar we hebben een limiet op onze credit card waardoor we de housing niet in 1x konden betalen. Blijkbaar kunnen we onze wereldpas van de Rabobank niet wereldwijd gebruiken, want we wilden dit bedrag in 1x van onze rekening halen, maar dit was niet mogelijk met de pinpas die wij hadden! Wat moeten we hier nou weer mee? Nu kwam het goed uit dat ik gister al een groot bedrag van mn rekening had gehaald en dat ik dat vandaag weer kon doen, zodat ik het grootste deel al kon betalen! Gelukkig kan ik maandag het overige bedrag betalen zonder dat ik uit de classes gedropped wordt. Dit was namelijk de dreiging die ze gaven als je niet betaalde! Allemaal lekker geregeld weer!

Wat we trouwens woensdag ook hebben meegemaakt was een internationale bijeenkomst. Hierbij kwamen de internationale studenten vanuit NL en Zweden. We hebben hier kennisgemaakt met verschillende mensen die iets voor ons kunnen betekenen wanneer we ergens vastlopen. Daarbij werden foto’s gemaakt en we kregen ook nog iets en zoals we van Amerika gewend zijn werden daar ook foto’ s van gemaakt. Prachtig een handje schudden met degene die ons het presentje gaf. Als de foto online staat, laat ik het zeker weten!

Morgen gaan we naar een basket ball game van GSU. We zijn van plan om een trui van GSU te kopen, zodat we er helemaal bij horen! We zullen foto’s maken om er een goed beeld van te geven! Verder staan de foto’s die dit verhaal een beetje ondersteunen al op facebook, dus daar kan op gekeken worden.

En het belangrijkste nieuws: Ik heb een mailbox!!!! Dus ik zou zeggen…post, kom maar op!!!:D Mijn adres is: 135 Edgewood Avenue, Mailbox # 251, Atlanta Georgia 30303. Ik wacht op jullie post! ;)

Xx mij.


  • 21 Januari 2011 - 22:35

    Angie:

    Weer een leuk verhaaltje zussie! Ik heb steeds meer zin om te komen!

    -X-

  • 21 Januari 2011 - 22:36

    Angie:

    En NATUURLIJK ga ik je veel kaartjes en brieven sturen!!! :-D

  • 22 Januari 2011 - 07:59

    Claudia:

    :) Nicee

  • 22 Januari 2011 - 13:04

    Kelly:

    Gaaf Babs, kan niet wacht op je volgende verhaaltje...

    Kus

  • 27 Januari 2011 - 07:57

    Angie!:

    Yessssss! Mn zussie heeft m'n kaartje gekregen!!! :-D

  • 28 Januari 2011 - 14:24

    Maarten:

    Die bevestiging had je toch niet nodig van je waitress, dat wist je toch al! Nog de juiste maat van GSU trui gevonden? Grtz X

  • 20 Februari 2011 - 19:17

    Sonja Van De Kamp:

    He wijffie alles oke daar, ben begonnen om te lezen gezellie
    knuf sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1734
Totaal aantal bezoekers 15756

Voorgaande reizen:

04 Januari 2011 - 22 Mei 2011

ATL...here I come

Landen bezocht: