Long time no Story - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Barbara Smit - WaarBenJij.nu Long time no Story - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Barbara Smit - WaarBenJij.nu

Long time no Story

Door: BarbarainATL

Blijf op de hoogte en volg Barbara

03 Februari 2011 | Verenigde Staten, Atlanta

Long time no story!

Ik ben gebleven bij de basketball game! Wat was echt een Amerikaanse ervaring! Ik vond het echt super leuk! Ik ben er met Ine, Lonneke en Angelica naar toe gegaan en we hadden allemaal onze GSU trui aan. We willen er natuurlijk bij horen! Elke keer wanneer er een pauze was, werden we vermaakt door cheerleaders, de band en door mensen/ kinderen/ baby’s die mee deden aan verschillende wedstrijden. Nu vragen jullie je natuurlijk af…baby’s? Ja! Er waren 6 baby’s die van de ene kant naar de andere moesten kruipen. Bij de start stond een ouder en bij de finish stond een ouder die het kind moest binnen halen. De voorwaarde was wel dat de baby’s niet meer dan 4 stappen mochten lopen. Echt hilarisch om te zien! Ze verzinnen hier alles om je te vermaken!
Maar goed….jullie willen natuurlijk de uitslag weten ;) Nou…het was precies zoals ze in een film laten zien. We begonnen goed! Daarna stond de tegenstander de hele tijd voor! Toen hadden we weer het licht gezien, dus er was weer hoop! We zagen de tijd weg tikken en stiekem waren we al aan het juichen! Maar echt op de honderdste seconde schiet de tegenpartij de bal er nog in en ja hoor….VERLOREN!!! Het voelde echt alsof het een film was….het kan dus helaas in het echt gebeuren! Balen, maar ik vond de wedstrijd toch geweldig!

Zondag gingen Lonneke en ik boodschappen doen en omdat het heerlijk weer was gingen we lopen naar de supermarkt. No problem so far! Maar ja, nadat we de boodschappen hadden, moesten we natuurlijk ook weer terug en met al die tassen zagen we t niet zitten om ook weer terug te lopen. In eerste instantie wilden we een taxi bellen, maar we hadden geen telefoon bij ons, dus we moesten ff wat anders verzinnen. Toen kwam Lonneke op het idee om met een winkelwagen terug te lopen en dat zag ik wel zitten! Zo hoeven we niet elke keer een taxi te bellen om met de boodschappen terug te gaan. Dus wij meteen alle boodschappen inladen en lopen maar! Op de parkeerplaats ging alles goed, maar eenmaal overgegaan op de openbare straat blokkeert gewoon het wieltje van de kar! OH MY GOD! What happened?! Zijn de karretjes gewoon tegen het meenemen beschermd! Haha…stonden we daar met een geblokkeerde wagen! Gelukkig zagen we er heel onschuldig en was er een man die ons hielp de kar weer terug bij de winkel zetten, maar stom voelden we ons zeker! Maar we konden er wel om lachen!

Verder is de week rustig verlopen! We zijn natuurlijk netjes naar onze lessen gegaan, ben begonnen met leren voor een toets en hebben elke dag heerlijk gekookt! Wij houden de gezonde stijl er wel in! Het is alleen jammer dat je daar weer meer geld voor moet neerleggen, maar goed…dat hebben we er voor over! Ook zijn we gaan sporten en hebben daarna een verfrissende duik genomen! Nou ja…verfrissend….heerlijk in het warme bad gezeten! Geweldig dat we hier overal gebruik van mogen voor FREE! Dat gaat dus vaker gebeuren! ;)

Lonneke is woensdag jarig geweest en dat hebben we op de vrijdag gevierd! En goed ook! Eerst hebben we haar meegenomen naar een heerlijke sushibar! Daar hebben we hier genoeg en daar zijn we heel blij mee! :D Als cadeautje heeft Lonneke het eten van Ine en mij gekregen en dat vond ze echt super lief! Daarna had Lonneke een Zweeds meisje ge-sms’t die wij later zijn gaan opzoeken in een Pub. Dit was helaas een bierpub, dus niet echt mijn ding. Ondanks dat was het wel gezellig, want blijkbaar was het Zweedse meisje daar al met meerdere mensen. Super leuke mensen waar we gezellig mee konden praten. Maar ja…van dat praten heb je op den duur ook genoeg van, dus we waren klaar voor het stappen! Dat gooiden we ff in de groep en een jongen die bij de groep hoorde wist wel een leuke club. En gelijk had hij! Ik heb echt een superavond gehad daar. Natuurlijk was dit al niet zo moeilijk, omdat het onze eerste avond uit was hier, maar het was nog leuker dan verwacht! Wat een heerlijke muziek hier! Hier kan ik m’n draai wel vinden! ;) Ik weet zeker dat er nog leuke avonden gaan plaatsvinden in de club scene! Ook hebben we al mensen leren kennen die een auto hebben, dus het verplaatsen moet hier steeds makkelijker worden!

Helaas hebben we dit afgelopen weekend ook al moeten leren, want we hebben al toets en een paper moeten maken! Volgend weekend gaat dit helaas weer gebeuren, maar we hebben ook nog leuke dingen op de planning staan. We gaan vrijdag eerst shoppen bij Atlantic station, daarna heerlijk uit eten en daarna naar de bios. We gaan naar ‘The Roommate’. Heel toepasselijk aangezien we hier in dezelfde situatie zitten. Als je toevallig de trailer tegenkomt, moet je hem ff gaan kijken! Dat wordt echt zo’n vette film! Heb er nu al zin! Verder zijn we ook van plan om een Super Bowl wedstrijd in een café te gaan bekijken en lekker weer de Amerikaanse sfeer te proeven. Lekker hapje eten erbij en genieten van wedstrijd. Natuurlijk komt daar ook weer een verslag van! ;)

Als laatste…..ik heb een kaartje van mn zus gekregen!!!!!! Was er echt super blij mee en hij hangt nu ook lekker aan de muur! Het is echt super leuk om hier post te ontvangen, so thanks Sis! You’re the best! :D Ook wil ik degene bedanken die reageren op deze waarbenjij! Vind het heel leuk om alle berichtjes te lezen en te horen wat jullie ervan denken! Kijk uit naar de reacties hierop! ;) Ps: Foto’s die dit verhaal versterken staan weer op facebook, maar ik zal ze ook op Hyves gaan zetten!

XoXo!

• 03 Februari 2011 - 16:07

I.:

Hedde weer moi geschreven B!

• 03 Februari 2011 - 16:14

Lonneke:

Ik heb vannacht gedroomd over het boodschappenkarretje, haha, en ik heb nu een manier om hem WEL goed te kunnen 'stelen' (A) Moeten we alleen wel naar Walmart :P

• 03 Februari 2011 - 16:52

Ya Sista!:

Zussie!!!

Leuk verhaaltje weer! Ja, dat winkelkarretjes verhaal blijft geweldig, haha!! Had het graag met eigen ogen gezien! Jullie tweeën met een schamend rood hoofd hihi! ;)
    Ik ben blij dat je mn kaartje leuk vindt! En bereid je maar vast voor want er komen er nog veel meer! :D

Nou, nog eventjes en dan komen Sandra en ik daar de boel op stelten zetten! ;) Natuurlijk willen we die club(s) dan ook opzoeken, de basketballers aan gaan moedigen en gaan genieten van de sushi! JAMMIE!!!!

Ga maar goed je best doen voor je vakken van school en dan spreken we elkaar straks wel weer op msn, via What's App en op skype!

LAF JOE!
    -X- ya sista!

• 03 Februari 2011 - 18:59

Claudia:

Leuk verhaaltje weer klinkt wel gezelli.. Al leuke jongens ontmoet dan? xx

• 03 Februari 2011 - 21:29

Ingrid:

Heey Barbara, leuk weer om een reisverslag van je te lezen....! Uit alles blijkt dat je het er erg naar je zin hebt! Houden zo hè!

Liefs van Martin, Ingrid, Lisanne en Marcella

• 03 Februari 2011 - 21:42

Leonie:

Ha meissie,

Wat leuk zo al die verhalen te lezen zeg! Zo te zien heb je het goed naar je zin daar!
    Hier gaat alles ok. Jammer genoeg kom ik je niet opzoeken, maar lees je verhalen en hoor vast wel hoe t daar is als Angie en San weer terug zijn.....:-) All I can say....Enjoy!

Liefs Leonie

• 04 Februari 2011 - 08:37

Maarten:

Wat heb je daar hyper futuristische winkelwagentjes.. Erg Leuk verhaal!.

• 04 Februari 2011 - 12:26

Sandra:

Hè lieve Babba,
    Je bent gewoon al volop gesettled!
    Super leuk om je verhalen te lezen en ik ben heel blij voor je dat je in zo'n korte tijd al zulke leuke meiden bent tegen gekomen. Die sport games zijn echt vet, ik hoop echt dat Angie en ik dat ook mogen meemaken. Heb er sowieso echt zin in!!! Kom maar op met die verhalen maar heb vooral the time of your life. Enjoy! Tot snel xxx

• 05 Februari 2011 - 11:29

Alv.:

Het is me weer een verhaal Babs. Gelukkig vermaak je je nog daar in ATL.
    Succes met je toetsen en papers en we wachten wel weer op je next story.
    Peace! X

• 06 Februari 2011 - 08:03

Faati:

Hey ‘All American Girl’ Babba,
    We horen en zien elkaar vaak via Skype, MSN en WhatsApp maar het is ook heel leuk om je verhalen op ‘WaarbenJij.nu’ te lezen. Aangevuld met al je foto’s zien en lezen we met veel plezier hoe het Georgia State University life daar in Atlanta is. Het is, geloof ik, nog niet zo’n ‘Hot Lanta’ als ik het allemaal goed mee krijg maar het is wel weer een avontuur dat je mee maakt. Fijn dat je met je ‘room mates’ het goed kunt vinden en dat jullie vaak samen optrekken.

Misschien dat we straks in maart nog naar je toe kunnen komen en dan lekker kunnen gaan eten in dat Sushi restaurant dat je al hebt gevonden. We verheugen ons er op.

Dikke zoenen van je Faat en Muti.

• 08 Februari 2011 - 15:22

Jolein:

Jullie moeten ook niet stiekem boodschappenkarretjes mee nemen :)
    Van tassen sjouwen krijg je spierballen!!
    Is het al wel een beetje warmer bij jullie?

Kus