Super Bowl - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Barbara Smit - WaarBenJij.nu Super Bowl - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Barbara Smit - WaarBenJij.nu

Super Bowl

Door: BarbarainATL

Blijf op de hoogte en volg Barbara

10 Februari 2011 | Verenigde Staten, Atlanta

Super Bowl!!!

We hebben weer een druk weekend gehad. Zoals ik in mijn vorige waarbenjij had geschreven hadden we een drukke planning. Deze is ook uitgekomen!
Ik begin bij de vrijdag: We zouden gaan shoppen en dan naar de bios gaan, maar helaas gooide de regen roet in het eten. Het regende echt hard en daarin shoppen is totaal niet leuk, dus hadden we het uitgesteld tot zaterdag. We wilden nog wel wat gaan doen in de avond, want als je de hele dag binnen zit is het wel ff lekker om de deur uit te gaan. We hadden weer zin in een goede maaltijd en die kan je zeker vinden bij Hard Rock Café! Maar ja….als we toch al de deur uit waren, konden we natuurlijk net zo goed een barretje gaan opzoeken! We kwamen een Iers barretje tegen, dus we dachten….daar kunnen we wel gezellig een avondje doorbrengen. Maar eenmaal aangekomen in de bar, komen we erachter dat het ook meteen een restaurant is en dat het dus niet de Ierse bar is dat we gewend zijn. Natuurlijk lieten we ons niet kennen, liepen naar binnen en bestelden meteen een fles wijn, want ja…dat is natuurlijk wel goedkoper. ;) De barman die ons bediende wilde de fles voor ons openmaken, maar dit ging niet zoals hij gewild had. Ik dacht…ik gooi er grapje in door te zeggen: Show those muscles! Maar dit werd niet echt gewaardeerd. Hij kon er niet om lachen en na de opmerking kwam hij niet zo vaak meer langs. Oeps….hahahaha! Na de fles wijn op te hebben gedronken hadden we echt zin om te dansen, maar we verwachtten dat het rustig zou zijn in de clubs, dus we besloten onze moves te bewaren voor de volgende dag. Rond 10 uur gingen we terug naar de loft en maakten we ons op voor een avondje tv kijken, maar tegen een uur of half 11 kreeg Lonneke een smsje van een Aila (Zweeds meisje) dat ze op een feest was en dat wij ook moesten komen. Wij meteen natuurlijk…kunnen we er dansen? Ja, kregen we terug, dus wij ons weer klaar maken om eruit te gaan. We moesten eerst naar een vriend van Aila, want daar vond het feest plaats, maar de bedoeling was dat we daarna naar een bar/club gingen. We hadden gehoord dat die jongen (Martin) heel mooi woonde, omdat hij een zwembad en een uitzicht van de skyline van Atlanta had. Dit wilden we natuurlijk met onze eigen ogen zien. Nou….niks ervan was overdreven! Wat een mooie plek om een feest vieren! Helaas viel het feest een beetje tegen, maar we gingen al snel door naar een bar. Alleen pech voor ons, want er kon niet gedanst worden. Dan toch maar de moves voor de volgende dag houden!
Gelukkig was het de volgende dag heerlijk weer om lekker de deur uit te gaan en te shoppen! We gingen naar Atlantic station want daar waren genoeg shops en daar zat de bios! We gingen met Marta (trein) omdat we al voor 2 dollar daar naar toe konden. Natuurlijk was het even uitzoeken, maar alles verliep soepel! De shops hier hadden alleen niet iets te bieden wat ik ‘moest’ hebben, dus ik heb me ingehouden qua geld. ;) Wel kwamen we een heerlijk chocoladewinkeltje tegen waar we naar binnen ‘moesten’! Daar hebben Lonneke en Ine een appel met chocola eroverheen gekocht. Het zag er echt heerlijk uit, maar ik ben voor 2 andere chocolade dingen gegaan. Ik heb die niet op foto vastgelegd, maar ze waren goddelijk! Eentje bestond uit gepofte rijstekorrels met karamel met daaroverheen de chocola en de andere was koekje met choco eroverheen. We hebben meteen besloten om hier vaker heen te gaan.
Nu was het tijd om te gaan eten, omdat we vroeg naar de bios wilden gaan. Gelukkig hadden we alledrie flinke honger, maar we wilden nog wel gezond eten! Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat we kilo’s gaan aankomen hier. We namen alledrie een heerlijke salades, maar deze was natuurlijk weer veel te groot om in 1 keer op te eten. En op zulke momenten denk ik dan: Lang leve doggie bags! Hahaha…
Ok…buikjes rond gegeten, dus klaar voor de bios! En wat een grote bios was dit! Volgens mij waren er wel een stuk of 16 zalen in 1 lange gang. Ik hou dan echt van Amerikaanse bioscopen. We gingen naar The Roommate. Vonden we wel een gepaste titel aangezien onze situatie en de trailer was spannend genoeg om het te gaan checken. Echt grappig om mee te maken hoe Amerikanen kunne reageren op een film. Ze gaan er helemaal op in! Uiteindelijk vond ik je film goed, maar als je de trailer hebt gezien, heb je eigenlijk de hele film gezien en dat vond ik wel jammer, maar goed, het was zeker een leuke ervaring. Na de bios gingen we meteen naar huis, want er stond een clubavondje op het schema. Heerlijk klaarmaken en voorbereiden op een goed dansavondje. Deze keer gingen we naar Primal. Een nieuwe club in ATL en dat konden we merken aan het entreekaartje. We moesten gewoon 20 dollar betalen om binnen te komen! Gelukkig konden we tot 12 uur gratis drinken boven bij de bar. Daar hoefden we niet lang over na te denken. We blijven tenslotte Nederlanders! ;) Snel drankjes inslaan en dansen maar. En dat hebben gedaan! En ik was mezelf niet geweest als ik geen kerel had weggestuurd. Hahaha….ik verleer het niet. Maar dit keer was het een goede keus, maar op het einde van de avond bleek deze opgepakt te zijn vanwege dronkenschap. En dat was goed te zien, want toen wij naar buiten gingen lag hij laveloos op de grond tegen een politieauto aan. Sukkel! Gelukkig hebben wij de avond wel goed afgesloten.
En dan nu: The Super Bowl! Op zondag was het tijd voor de laatste wedstrijd van het seizoen en bij de Amerikanen wordt dit natuurlijk groots aangepakt! We waren van plan om dit in een bar te gaan kijken om de sfeer te proeven, maar we kregen de uitnodiging om bij Martin te komen kijken. Iedereen was uitgenodigd, maar je moest wel wat te eten en drinken meenemen. En dat werd er gedaan! Wij kwamen redelijk vroeg aan, toen was er nog niet zoveel, maar daar kwam snel verandering in! En hoeveel nam iedereen mee! Geen wonder dat ze hier allemaal overgewicht hebben! Maar ja….je hoort ons niet klagen, want wij hadden eigenlijk alleen maar hamburgers meegenomen. Blijkbaar woont daar ook een kok in het appartement en die pakte het goed aan! Er zaten heerlijke maaltijden bij, maar ook zeker lekkere toetjes/taarten. Ik zag het al helemaal goed komen en de wedstrijd was niet nog niet eens begonnen. Om half 7 begon de wedstrijd en daar gingen ze in het begin helemaal op in. Echt leuk om te zien hoe iedereen in het spel op kan gaan! Jammer dat ik regels van het spel niet ken. ;) Maar omdat de wedstrijd eigenlijk te lang duurde (bijna 4 uur) zwakte de aandacht een beetje af. Iedereen ging gezellig met elkaar praten en daar deden we gewoon aan mee. Er was genoeg interesse in Nederland, dus daar konden we wel ff over lullen :P We hebben lekker lang buiten gestaan bij het vuur (ja…ze hebben zelfs een open vuur bij het zwembad) en van de skyline genoten. Hier zijn natuurlijk weer foto’s van gemaakt, want dit willen we niet van jullie onthouden! Ik heb een heerlijk weekend gehad en weet zeker dat er nog vaker zulke weekenden gaan plaatsvinden. Heb er nu al zin in!

• 10 Februari 2011 - 07:05

Linda:

Super leuk verhaal om de ochtend mee te beginnen schat! Veel plezier daar. We msn-en snel weer!! Dikke kus

• 10 Februari 2011 - 09:53

Jan Linders:

Hi Barbara,

Super Bowl, lofts, American cinema, giant shopping malls, American parties, swimming pools.... any time left for studying -:)? Reading your blogs I predict you're going to enjoy yourself in Atlanta! Keep us posted.
    greetz, take care,
    Jan

• 10 Februari 2011 - 11:53

Claudia:

Zeg ken jij de muscleman??

• 10 Februari 2011 - 13:08

Angie!:

Zus, wat een superleuk verhaaltje weer! Ben jaloers op je leuke weekenden en heb echt steeds meer zijn om te komen! Ben echt benieuwd naar alles daar!
    Ben ook blij dat je het steeds meer naar je zin hebt en dat het goed gaat met je vakken. Hopelijk heb je straks nog wel zin om naar huis te komen!!

Oh en hou de mannen maar gewoon lekker op afstand (tenzij het gaat om Ne-Yo, Usher, Justin of Chrisje ;p) want er is vast een veel leukere kerel hier in Ned!

Nou, we msnen, What's App-en en skypen gewoon weer lekker verder! Laf joe!! -x-

• 10 Februari 2011 - 15:46

Faati:

Yes, snel gekeken toen ik het attentie mailtje kreeg. Was natuurlijk weer nieuwsgierig naar alles dat je weer had gedaan, beleefd, "ondergaan" en gepresteerd. Nou ja, gepresteerd?? Het wordt steeds duidelijker dat het een behoorlijk zware studie is. Super heerlijk dat je het zo leuk hebt en leuke dingen mee maakt. Ik ga nu naar de foto's kijken, ben nieuwsgierig. Doe de groetjes aan Ine en Lonneke en tot de volgende Skype, MSN, email, WhatApp of SMS.
    Dikke zoen van ons.
    F en M.

• 10 Februari 2011 - 20:53

Angie:

Wel potverdikkie.. er staat bovenaan deze pagina dat het vandaag 29 graden is bij jullie!!! Neem aan dat dat niet klopt he?! (zeg dat het NIET klopt... hier is het namelijk KOUD!!! :( )
    -x-

• 10 Februari 2011 - 21:34

Lonneke:

Dat was weer een leuk en verrassend verhaal, ctrl + C en ik plaats m onder mn eigen naam OK? :P

• 10 Februari 2011 - 21:35

Barbara:

Jij mag dat Lonneke! ;)

• 10 Februari 2011 - 21:37

Barbara:

Zussie...helaas moet ik eerlijk toegeven dat de temperatuur idd niet klopt :( Maar volgens mij is wel warmer dan in NL, dus daar ben ik dan een beetje blij mee...;)

• 10 Februari 2011 - 21:53

Ingrid:

Wat klinkt dit goed zeg, het wordt vast een reis om nooit te vergeten! En daarna Martins huis als vakantie-adresje aanhouden, volgens mij is dat een droomhuis :)

Groetjes van ons alle-4!!!

xxx Ingrid

• 11 Februari 2011 - 09:30

Leonie:

Ha meis,

Leuk al je verhalen te lezen! Zo te zien, gaat t allemaal super daar! Lekker die "luxe" weekendjes! :-)

Enjoy!

Liefs Leonie

• 15 Februari 2011 - 08:19

Jolande:

Leuk om niet alleen het verhaal van lonneke te lezen maar ook van jou, er zitten wel veel overeenkomsten in, echt heel leuk.

moeder van Lonneke

• 15 Februari 2011 - 15:53

Boris:

Super leuk om te lezen!

Nog iets gemerkt met het volkslied? dat werd gezongen aan het begin van Super Bowl?

Xx