I think I see a fire that needs 2 be distinguished - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Barbara Smit - WaarBenJij.nu I think I see a fire that needs 2 be distinguished - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Barbara Smit - WaarBenJij.nu

I think I see a fire that needs 2 be distinguished

Door: BarbarainATL

Blijf op de hoogte en volg Barbara

22 Februari 2011 | Verenigde Staten, Atlanta

Hello there mister fireman! I think I see a fire that needs to be distinguished!

Ja! We hebben 2 firedrills meegemaakt binnen 1 week! De 1e drill vonden we totaal niet erg, want die vond plaats tijdens onze les. We hoorden met zn alle het alarm afgaan, maar de lerares had eigenlijk geen zin om haar les te stoppen. Ze kwam er alleen achter dat de andere klassen ook de lokalen uitgingen, dus ze moest wel! Als de firedrill om 6.25 pm nog niet is afgelopen, gaat de les niet meer door. Tja..dat hoef je natuurlijk maar 1x te zeggen. We hebben netjes gewacht, maar helaas…om 6.25 pm was het nog steeds bezig. Lekker vroeg klaar deze keer! Maar ik ben dat we werden terug gepakt, want zaterdagnacht ging het alarm af in onze loft! Ine en ik dachten: What the f*** is dit nou weer? Hoorde we zo’n vrouwtje door in de intercom zeggen dat het geen oefening was en dat we meteen naar buiten moesten. Bedenk hierbij dat het 2.45 AM was! Dus ja, dan maar je bed uit, maar echt haast voelde ik niet. Eerst ff mijn joggingbroek en trui aantrekken, want met m’n pyjama op straat gaan staan zag ik niet echt zitten. Sleutels pakken, telefoon mee, deur op slot doen en lopen maar. Ik kon al snel merken dat weinig mensen in de stress zaten. Ze baalden vooral dat ze het bed uitgerukt waren! Het werd allemaal serieus aangepakt, want de brandweer kwam erbij, wij moesten aan de overkant van de weg staan en wachten totdat het weer vrijgegeven werd. Gelukkig duurde dit maar ongeveer een kwartiertje, maar ja….in de nacht is dat toch te lang! Wel heb ik een leuke fire fighter gezien, dus die maakte het weer een beetje goed! ;)

Voor de mensen die denken dat ik niets voor school uitvoer…helaas….dat doe ik wel! We hebben vorig weekend helaas de hele dag zitten leren en aan papers moeten werken. Ik vind het alleen niet zo interessant om het hierover te gaan, aangezien ik leukere dingen meemaak waar ik het ook over wil hebben. Als je toch geïnteresseerd bent in verhalen over school, ga dan naar Ine’s waarbenjij: inesijberts.waarbenjij.nu.

Natuurlijk is Valentijnsdag voorbij gekomen en mn zus heeft me goed verwend! Ze heeft een super leuk kaartje gestuurd, maar daar bleef het niet bij. Ik kreeg een mailtje vanuit the post office van school met het bericht dat er een pakketje voor me was geleverd! Yihaa!!! Heeft m’n zus een pakketje opgestuurd? :D Ja hoor! Ik had aan haar gevraagd om voor een portemonnee te kijken en deze dan mee te namen als ze hier naar toe kwam. Heeft die sneaky helemaal niets gezegd, zodat ze hem kon opsturen! Ik ben echt super blij mee, want nu kan ik al mijn dollar briefjes goed zien zitten! En dat bevalt me wel! :P
Verder hebben we met een paar vrienden hier een ‘anti-valentinesbash’ gevierd. Alleen Lonneke was de enige met een vriend, maar ja…die was er niet, dus voor haar hoefde de Valentijnsdag ook niet. Wij met z’n alle naar een restaurant waar ze genoeg toetjes zouden hebben. Dit gebeurde natuurlijk wel met een auto, want ja…het blijven amerikanen! Konden we in eerste instantie het restaurant niet vinden. Mij maakte het niet zoveel uit, want ik zag het als een gratis sight seeing, maar het werd wel steeds later! Uiteindelijk kwamen we rond 10 uur aan bij het restaurant en kreeg iedereen meer honger dan dat een toetje kan vullen. Dus er werd eten besteld, maar voordat dit eindelijk op tafel gezet kon worden, waren we weer een half uur a uur verder. Het schoot dus allemaal niet echt op. Maar ondanks dat hebben we wel heel gezellig met iedereen kunnen kletsen! Het was half 1 toen we de zaak uitgingen. Happy Valentines day!

De rest van de week is rustig verlopen en dat bedoel ik letterlijk! Want we hebben heerlijk in het park kunnen liggen! Wat heeft de zon heerlijk geschenen! De lente gaat hier beginnen en daar maken we natuurlijk maximaal gebruik van! We zijn lekker naar het park gelopen. Hebben onze lunch gegeten wat uit sushi bestond en hebben van de zon genoten! Dit is het goede leven denk ik dan maar! En gelukkig gaat het goede leven hier door, want het lijkt erop alsof de lente hier al gaat beginnen! Heerlijk!!!

Afgelopen vrijdag zijn we naar Aquarium by night geweest. Dit is het grootste aquarium van de wereld, dus dit moesten we natuurlijk gaan checken! En groot was het! Including the fishies! Ze hebben daar meerdere grote tanks met verschillende soorten vissen/haaien erin. Ik vond het echt mooi om allemaal te zien en er zijn natuurlijk weer veel foto’s gemaakt om dit allemaal vast te leggen. Ik denk alleen niet dat ik maar 1 keer hier naar toe ga. Als mn ouders en zus er zijn, neem ik ze zeker mee!
Na alle visjes te hebben bekeken, gingen we naar een houseparty. Een meisje van de buren van Lonneke gaf een feest omdat haar ouders de deur uit waren en daarbij waren wij ook uitgenodigd. Dit vond ik super leuk, omdat ik wel benieuwd was hoe een Amerikaans huis eruit zou zien. En het is echt zo….je doet de deur open en je staat al in de woonkamer. Ik vond dit echt leuk om mee te maken. We hebben die avond onze moves a la Michael Jackson kunnen showen en gezellig met elkaar zitten kletsen. Uiteindelijk waren we om half 5 thuis, dus daar kan je uit opmaken dat het gezellig was.
Zaterdag zijn we met z’n drieën naar een nieuwe mall gegaan. Die was gewoon zo groot dat we niet alle winkels hebben kunnen zien. Dit wordt er zeker eentje waar wij vaker terug gaan komen! Deze keer heb ik zomerkleding gekocht want………………Ik ga samen met Lonneke springbreak vieren in Miami, south beach!!!!!!!!! We gaan er en roadtrip van maken. Donderdag gaan we onze huurauto ophalen en gaan we de trip maken naar Miami. Dit is wel een rit van 10 uur, maar ik weet zeker dat het de moeite waard gaat zijn. Normaal zie ik altijd roadtrips in films, maar nu ga ik het gewoon zelf meemaken. We gaan 9 dagen lang van zon, zee, strand en clubs genieten! Ik heb er zoveel zin in! Dit betekent alleen wel dat ik een tijdje geen verhaal ga typen, maar ja….dit verhaal heeft ook even op zich laten wachten, dus misschien valt het wachten wel mee.
Trouwens…voor de mensen die zich afvragen waar Ine in het springbreak verhaal blijft…Ze gaat terug naar Nederland om daar de tijd van haar leven te hebben met de carnaval. Zij gaat heerlijk haar familie zien en knuffelen.

Mijn ouders komen me ook opzoeken en dat gaat 10 maart gebeuren. Ze hebben een hotel geboekt dat lekker dicht bij de lofts ligt, dus nog even 3 weekjes wachten en dan ga ik mijn ouders zien. Maar nog 4 weekjes wachten en dan ga ik mijn zus en Sandra zien. Ik ga echt een heerlijke tijd tegemoet! Dus hieruit kunnen jullie misschien al opmaken dat ik nog geen last heb van heimwee. Sorry jongens, maar ik vind het hier nog te leuk om heimwee te krijgen! Zie het maar als een goed teken!

Ik zal heel veel foto’s gaan maken in Miami, zodat jullie het gevoel krijgen dat jullie er ook zijn geweest! Ik heb er zin in!!!!

Tot na springbreak!!!!

XoXo

  • 22 Februari 2011 - 01:40

    Ine Sijberts:

    Again a good one B! Ben trots op je;)

    Liefde!

  • 22 Februari 2011 - 06:35

    Angie!:

    Jippie! Weer een leuk verhaaltje! Ik wist het makkelijk al maar ik ben blij dat je je cadeautje zo leuk vind! Maakt mij ook weer blij! ;) De tijd gaat op zich best snel; over 4 weekjes komen Sandra en ik jouw kant alweer op! Ik ben echt super benieuwd naar alles daar, zeker nu je steeds mee hebt meegemaakt en meer kan laten zien.

    T,ja en ik ben natuurlijk jaloers op je vette roadtrip naar Miami!!! Superleuk samen met Lonneke. Ik weet zeker dat jullie een gave tijd gaan hebben en ben nu al echt benieuwd naar alle verhalen en foto's!!!

    Nou zussie, we spreken elkaar straks vast weer (hihi)! Hoewel ik je echt wel mis ben ik blij dat je het zo naar je zin hebt met je leuke nieuwe girlfriends! ;)

    Sie ya leeter, elliegeeter!
    Xoxo

  • 22 Februari 2011 - 08:12

    Sjanene:

    Ik vind het ongelofelijk egoïstisch van je! Ons zoooo jaloers maken tss ;) (het is hier -2)
    En vervolgens zeg je dat je ons niet mist! Nou ja zeg! ;)

    haha goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ik ben zeker benieuwd naar de foto's van miami!
    Gedraag je wel een beetje netjes he!

    Houd ons op de hoogte!
    Het is nog niet tot snel maar 14 mei schiet al lekker op! Kus!

  • 22 Februari 2011 - 19:01

    Mieke:

    Hoi Barbara,

    toch even zo vrij geweest om je site te bezoeken, en wat een leuke verhalen. doet mij weer denken aan de tijd dat ik in Malaga op school zat, zucht!!!!
    Heel veel plezier nog.

    Liefs Mieke (je weet wel dat meisje uit Gennep die al veels te lang geleden voor het laatst bij je zus op bezoek is geweest ;-))

  • 22 Februari 2011 - 22:52

    Van Je Faat En Muti:

    Zo, weer een leuk verhaal met een goeie kop er boven. Waar zo'n fire drill al niet goed voor is. Wel jammer dat je geen binnenbrandje kon blussen met die leuke fire fighter.
    But Who Knows...
    Wat een spannend avontuur weer om zo'n road trip naar Miami Beach, Florida te gaan maken. De lange rit naar de Sunshine State lijkt me wel mooi. Wel goed oppassen hoor voor overstekende krokodillen. Die zitten daar genoeg, weet je nog wel van de vorige keer??
    Veel plezier daar samen met Lonneke, een fijne vlucht voor Ine en tot heel snel when we see you all in ATL.
    dikke zoenen,
    XXXXX

  • 26 Februari 2011 - 21:11

    Sannie:

    Hello American Girl!
    Super vette vrijetijdsbestedingen en wat een lieve zus heb jij.
    Miami wordt echt heel gaaf ik weet het zeker! Kan niet wachten op je verhaal.
    Goed dat je geen heimwee hebt want we komen er idd al bijna aan....!!!!!!
    Tot SUPER snel, dikke xxx & have fun x

  • 01 Maart 2011 - 14:03

    Jan Linders:

    Hi Barbara,

    Spring break in Miami, you certainly know how to pick your holiday destinations! Enjoy, take care,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 15747

Voorgaande reizen:

04 Januari 2011 - 22 Mei 2011

ATL...here I come

Landen bezocht: